sobota , 17 Sierpień 2019
Polecamy
Strona główna » Praca » Jak napisać dobre CV?
Jak napisać dobre CV?

Jak napisać dobre CV?

Curriculum Vitae, czyli CV to dokument, który tworzymy, by zainteresować sobą potencjalnego pracodawcę. Jest to w pewnym sensie reklama nas samych, dlatego powinien być on nie tylko wartościowy, ale też mieć odpowiednią formę. Ta jednak nie jest sztywna, dlatego życiorys możemy napisać na różne sposoby. Ważne jednak, by przedstawiał fakty, lecz nie nudził osoby rekrutującej pracowników. Zobacz, jak napisać dobre CV.

Krótko i prosto

Każde CV powinno zawierać  podstawowe dane kandydata, czyli imię, nazwisko, datę urodzenia. Adres zamieszkania oraz numer kontaktowy i adres e-mail, który swoją drogą powinien brzmieć poważnie. Nie poleca się podawania adresu e-mail zaczynającego się od misiaczek lub laska18. Następne dane to wykształcenie i doświadczenie. CV nie powinno być zbyt długie. Zwłaszcza, jeśli nasza ścieżka zawodowa jest długa i różnorodna, nie powinno się wpisywać każdego stanowiska pracy. Jeśli staramy się np. o pracę w księgowości konkretnej firmy, na nic przyda się wiadomość, że we wczesnej młodości roznosiliśmy ulotki. CV powinno być dostosowane do stanowiska na które kandydujemy, lecz powinno zawierać prawdziwe dane. Na wypisanie całej naszej kariery zawodowej możemy sobie pozwolić, jeśli doświadczenie jest zbyt małe i dopiero zaczynamy je tworzyć. Wtedy jednak powinniśmy eksponować zwłaszcza wykształcenie oraz dodatkowe umiejętności i osiągniecia. Ważne, by były one wartościowe dla przyszłego pracodawcy.

Wygląd życiorysu

Życiorys powinien mieć  przejrzystą formę. Zarówno rodzaj, jak i wielkość czcionki powinien być dostosowany do rodzaju dokumentu. Czytanie go nie powinno męczyć wzroku. Dlatego warto stosować odpowiednie odstępy między akapitami, a czcionka powinna być jak najprostsza, najmniej ozdobna i zwykle w neutralnym czarnym kolorze. Długość CV to maksimum dwie strony, choć zwykle najprzyjemniej przegląda się te składające się z jednej strony formatu A4. Nie należy też zapominać o nagłówku. Najlepiej wygląda nagłówek w formie Curriculum Vitae lub prościej CV. Pozwoli on na odpowiednio szybkie rozpoznanie rodzaju dokumentu, zwłaszcza jeśli do rekrutacji wymagane są jeszcze inne. Kolejną ważną kwestią w tworzeniu CV jest zamieszanie zdjęcia. Nie jest konieczne, jeśli w ofercie pracy pracodawca nie zastrzegł jego obecności. Jeśli jednak posiadamy zdjęcie świadczące o naszym profesjonalizmie, czyli w stosownym eleganckim ubiorze oraz delikatnym makijażu, wtedy możemy zostać w pozytywnym sensie zapamiętani podczas rekrutacji. Jeśli nie posiadamy odpowiednich umiejętności tworzenia dokumentów takich jak CV lub nie mamy pomysłu na jego wygląd i formę, warto sięgnąć po wzory CV dostępne w sieci. Dadzą nam one konkretne wyobrażenie o tym, jak powinien wyglądać taki dokument. Jeśli jednak chcemy postawić na pełen profesjonalizm, warto skorzystać ze specjalnych kreatorów CV, jakim jest np. https://www.recrutizer.pl/, będący świetnym narzędziem do tworzenia i zarządzania dokumentami aplikacyjnymi.

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Oznaczone pola są wymagane. *

*

Scroll To Top