sobota , 15 Grudzień 2018
Polecamy
Strona główna » Własny biznes » Sposoby na tańsze prowadzenie biura
Sposoby na tańsze prowadzenie biura

Sposoby na tańsze prowadzenie biura

Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem firmy, dosyć szybko się przekonują, że prowadzenie własnej firmy oznacza duże wydatki.

Oczywiście pamiętają o obowiązkowych składkach na ubezpieczenie społeczne czy konieczności opłacania podatku, ale bardzo często zaskakuje ich koszt prowadzenia biura. To właśnie wynajem powierzchni biurowej i zatrudnienie pracownika do obsługi sekretariatu dla wielu przedsiębiorców oznacza koszty.

Ile może kosztować wynajęcie kilku metrów z myślą o prowadzeniu biura? Ceny nie są niskie, a do kosztu kilkunastu euro za metr powierzchni należy również doliczyć koszt sprzętu biurowego i mebli, bowiem nie wszędzie można wynajmować biuro z wyposażeniem. Kolejny koszt to koszt pracownika, który będzie się zajmował obsługą poczty, a odbierając telefony czy odpowiadając na zapytania klientów będzie jednocześnie wizytówką danego przedsięwzięcia biznesowego. Z tego powodu przedsiębiorcy w stolicy szukają tańszych biur i decydują się na ich prowadzenie w odległych dzielnicach, co najczęściej oznacza niskie ceny prowadzenia biura, choć jednocześnie wiąże się ze zwiększonymi nakładami czasu w związku z kłopotliwym dojazdem.
Wspomniane czynniki sprawiają, że zwłaszcza małe firmy, zatrudniające kilku pracowników zajmujących się pracą twórczą, decydują się na wirtualne biuro np. w Warszawie. Dla firmy oznacza to wiele korzyści. Niski miesięczny koszt abonamentu, który najczęściej nie przekracza 200 złotych, jest niższy niż koszt zatrudnienia pracownika recepcji i wynajęcie powierzchni biurowej. W ramach abonamentu wirtualne biuro oferuje firmom prestiżowy adres w ścisłym centrum, dzięki czemu młodzi stażem przedsiębiorcy są rzetelnymi partnerami biznesowymi w czasie rozmów z potencjalnymi kontrahentami.

Najczęściej wirtualne biura przejmują na siebie obsługę korespondencji przesyłanej drogą tradycyjną, ale również mailową, do tego dochodzi obsługa telefonów od klientów. W zależności od wybranego abonamentu klienci mogą także korzystać z obsługi księgowej czy pomocy prawnika. Jeśli dodać do tego możliwość korzystania z sal konferencyjnych wynajętych po preferencyjnych cenach na czas spotkania, wówczas okaże się, że korzystanie z wirtualnego biura jest idealnym sposobem na obniżenie kosztów prowadzenia działalności w przypadku mikrofirm.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

One comment

  1. Wirtualne biuro jest też dość bliskie idei co-workingu, który będzie się stawał zapewne coraz bardziej popularny.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Oznaczone pola są wymagane. *

*

Scroll To Top