czwartek , 24 Październik 2019
Polecamy
Strona główna » Praca » Strategie wyboru kandydata podczas rekrutacji
Strategie wyboru kandydata podczas rekrutacji

Strategie wyboru kandydata podczas rekrutacji

Proces rekrutacji nakierowany jest na wybór najlepszego, najbardziej odpowiedniego na dane stanowisko pracy, kandydata. W dzisiejszych czasach, kiedy bezrobocie wciąż wzrasta, swobodnie przekraczając dwucyfrową granicę, warto wiedzieć, jakie strategie przyjmują rekruterzy przy wyborze kandydata do pracy. Niekoniecznie biorą oni pod uwagę najwyższe umiejętności zawodowe czy doświadczenie w danej branży. Te cechy są oczywiście bardzo istotne, ale liczy się również szereg innych parametrów.

Podczas procesu rekrutacji, czy to na etapie składania CV i listów motywacyjnych, czy to podczas  rozmowy kwalifikacyjnej, specjaliści z zakresu HR dokonują ciągłej oceny kandydatów. Jeśli my, jako osoby starające się o uzyskanie danej pracy, zrozumiemy, na czym opiera się proces oceny kandydatów, będziemy mieli większe szanse na to, aby w sposób pozytywny przejść rekrutację.

Kompetencje pracownicze są najcenniejsze w opinii osób przyjmujących kandydatów do pracy. Na podstawie informacji z życiorysów kandydatów, rekruterzy tworzą opis umiejętności i cech  każdego z nich i porównują go z tzw. profilem kompetencyjnym, idealnym, dla danego stanowiska pracy. Wiele zależy tutaj od samej firmy od tego, co jest dla niej najważniejsze. Dla jednego pracodawcy wysoko ceniona będzie kreatywność i samodzielność pracowników, a dla innego – zdolność do efektywnej pracy w zespole pracowniczym. Największe szanse na zatrudnienie mają ci kandydaci, których poziom prezentowanych kompetencji jest zgodny z idealnym modelem.

W większości przypadków już w ogłoszeniu o pracę, jakie tworzone jest przez przedsiębiorcę, potencjalnego pracodawcę, wymienione są kompetencje i wymagania, jakie musi spełnić kandydat do pracy.

Osoby prowadzące rekrutację w danej firmie mogą stosować różne strategie w wyłanianiu najlepszych kandydatów do pracy. Wśród nich wymienia się między innymi strategię ważoną, subiektywną, czy addytywną. Stratega ważona polega na określeniu wagi dla każdej z kompetencji. Jeśli kandydat spełnia najważniejsze warunki zatrudnienia, będzie miał duże szanse na podjęcie pracy. Strategia subiektywna z kolei jest stosowana najczęściej w małych firmach i polega ona na subiektywnych odczuciach rekrutującego wobec kandydata do pracy. Najważniejszym elementem rekrutacji w strategii subiektywnej jest rozmowa kwalifikacyjna. Mówiąc kolokwialnie, jeśli dana osoba przypadnie do gustu rekrutującego, zostanie zatrudniona. Strategia addytywna polega na określeniu na skali poszczególnych kompetencji. Na ich podstawie wybiera się najbardziej odpowiednich pracowników.

Źródło: www.siecsukcesu.pl

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Oznaczone pola są wymagane. *

*

Scroll To Top