Wykupywanie przez osoby zatrudniające w prowadzonym przez siebie przedsiębiorstwie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej to bez wątpienia jedno z najrozsądniejszych posunięć, jakie mogą one wykonać. W przypadku pracodawców podjęcie tego rodzaju kroków przynosi szereg wymiernych korzyści, które zostaną omówione poniżej.
Gdy pracodawca zainwestuje w zakup odpowiedniej polisy, możliwe staje się przerzucenie odpowiedzialności finansowej w przypadku wystąpienia wypadków przy pracy na ubezpieczyciela. Wszelkiego typu odszkodowania na podstawie warunków zawartej umowy zobowiązuje się bowiem płacić ubezpieczyciel, który regularnie egzekwuje od przedsiębiorcy opłacanie składki w ustalonej wcześniej wysokości.
Kiedy w omawianej sytuacji „działa” polisa OC
Ubezpieczenie, o którym mowa może zdjąć z osoby, która je wykupiła odpowiedzialność finansową w następujących sytuacjach:
- w trakcie lub w związku z wykonywaniem przez pracownika rutynowych czynności lub poleceń wydanych przez jego przełożonych;
- w trakcie lub w związku z wykonywaniem przez pracownika działań na rzecz pracodawcy, nawet bez wcześniejszego wydania stosownego polecenia;
- w czasie, gdy pracownik pozostaje do dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a właściwym miejscem wykonywania czynności wynikających ze stosunku pracy.
Również w przypadku pracowników myśl o wykupieniu polisy OC okazuje się wyjątkowo rozsądna i zdecydowanie warto wcielić ją w życie. Korzystanie z tego rodzaju zabezpieczeń pomaga bowiem ochronić się przed skutkami własnych błędów. Jeżeli jako pracownik narazimy naszego szefa na szkody natury finansowej, nie będziemy musieli pokrywać ich z własnej pensji, ale zrobi to w naszym imieniu ubezpieczyciel.
Więcej informacji związanych z tematyką ubezpieczeń OC znajdziesz na: http://wypowiedzenieoc.com.pl/