wtorek , 19 marzec 2024
Polecamy
Strona główna » Własny biznes » Zorientowanie na klienta źródłem sukcesu hurtowni i sklepu
Zorientowanie na klienta źródłem sukcesu hurtowni i sklepu

Zorientowanie na klienta źródłem sukcesu hurtowni i sklepu

Zarówno hurtownie, jak i sklepy muszą mieć swoich stałych klientów, którzy będą nabywać znajdujące się w nich towary. Jak w każdej innej dziedzinie biznesu, tak i tu liczy się maksyma „klient nasz pan”, dlatego też placówki handlowe muszą dopasować posiadany asortyment do wymagań owego klienta. Tylko takie zorientowanie na klienta zapewni sukces placówce.

Skąd wiadomo, czego chcą klienci? W przypadku sklepów jest to wiadome na podstawie codziennego ruchu w sklepie i tego, jakich towarów poszukują klienci. Ilość konkretnych produktów, jaka schodzi każdego dnia, jest wyznacznikiem tego, co najbardziej interesuje konsumentów odwiedzających sklep. Czasem również sami ludzie mówią, czego szukają. Są oni absolutnie bezcennym źródłem bezpośredniej informacji na temat zainteresowań.

Dalej rzecz ma się prosto – właściciel sklepu może przekazać zapotrzebowanie na poszukiwane rzeczy do hurtowni (np. Eurocash), która z kolei może sprowadzić je bezpośrednio od producenta. Dzięki temu każdy klient ma bezpośredni wpływ na to, co znajdzie się w sklepie. Sytuacja taka dotyczy jednak sklepów indywidualnych lub też prowadzonych w systemie miękkiej franczyzy. W opcji twardej franczyzy osoba prowadząca sklep nie zawsze ma możliwość samodzielnego wyboru asortymentu, więc ewentualne zapotrzebowanie musi przekazać „wyżej”.

Zorientowanie na klienta i dopasowanie się do jego potrzeb są jednym z najbardziej pewnych środków do osiągnięcia sukcesu. Towar, którego szuka klient, jest pewnym źródłem zarobku, a ponieważ w celu jego kupienia zawsze przy okazji nabędzie również i inne produkty, korzyść jest podwójna. Dlatego też pracownicy sklepu powinni uważnie wsłuchiwać się w to, o jakie produkty pytają klienci i przekazywać to swoim szefom, którzy z kolei zainteresują tematem hurtownie.

Ponieważ czas to pieniądz, produkty takie powinny być sprowadzane bardzo szybko, co pomoże zarówno sklepowi, jak i hurtowni zyskać status solidnych i sprawdzonych. Zorientowanie na klienta będzie dobrym krokiem do osiągnięcia sukcesów finansowych w prowadzeniu hurtowni i sklepu.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

One comment

  1. Problemem jest (zwłaszcza dla mniejszych sklepów) utrzymanie w miarę szerokiego asortymentu, chyba że działają np. w modelu dropshipping. Wydaje mi się że klienci szukają coraz bardziej różnych towarów w obrębie danej kategorii produktu, a sklep który oferuje tylko „najczęściej” kupowane, po prostu innych klientów straci.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Oznaczone pola są wymagane. *

*

Scroll To Top