piątek , 26 kwiecień 2024
Polecamy
Strona główna » Psychologia sukcesu » Motywacja klienta – klucz do biznesu
Motywacja klienta – klucz do biznesu

Motywacja klienta – klucz do biznesu

Obecnie na polskim rynku aktywnie działa i funkcjonuje kilkanaście tysięcy firm w różnych branżach i dziedzinach, stąd też wypromowanie nowego produktu lub usługi, zdobycie i utrzymanie klienta stanowi nie lada wyzwanie. Agencje marketingowe, zatrudniane przez właścicieli, stosują różnorodne narzędzia marketingowe, mające na celu zachęcenie klientów do dokonywania regularnych zakupów u danego sprzedawcy. Istnieje bowiem powszechne przekonanie, że kluczem sukcesu każdego przedsiębiorcy jest stały i lojalny klient, który zapewnia zyski na określonym poziomie.

Wymagania klientów

Jeszcze do niedawna najskuteczniejszym marketingowym zabiegiem była reklama w mediach lub reklama bezpośrednia, mająca na celu zwrócenie uwagi na określone produkty, stąd też przedsiębiorcy prześcigali się w pomysłach, promując swoje towary i usługi. Niestety nadmiar kolorowych spotów reklamowych, banerów, plakatów czy ulotek jest obecnie niewystarczające by zdobyć nowego klienta  czy stworzyć pozytywny wizerunek danej marki. Klienci chcą bowiem nie tylko kupić przedmiot, ale w zamian zyskać coś więcej: bon o określonej wartości lub nagrodę rzeczową, dlatego coraz większą ogromną popularnością cieszą się programy lojalnościowe dla firm.

Zasady funkcjonowania programów lojalnościowych

Program lojalnościowy jest jednym z narzędzi marketingowych, chętnie wykorzystywanym i stosowanym w procesie sprzedaży. Polega na nagradzaniu klientów za regularne lub cykliczne dokonywanie zakupu poszczególnych produktów, w określonej ilości bądź wysokości. Programy motywacyjne mają na celu przekonanie odbiorców, że poza pożądanym produktem, zyskują dodatkowe korzyści. Program lojalnościowy może przybierać różnorodne formy, dostosowane do profilu prowadzonej działalności gospodarczej, branży oraz obiorców. Do najchętniej wykorzystywanych metod programów lojalnościowych obecnie należą: atrakcyjne bony, loterie, konkursy, zachęcanie do gromadzenia punktów, rabaty, upusty, zniżki, gadżety, dodatkowe produkty, cash-back, nagrody rzeczowe oraz wiele innych benefitów.

Zalety programów lojalnościowych

Głównym założeniem programu lojalnościowego jest stworzenie trwałej i pozytywnej relacji pomiędzy firmą a jej stałym klientem, dzięki czemu lojalny i wierny odbiorca nie kwestionuje zmian warunków cenowych. Co więcej program motywacyjny gwarantuje wzrost obrotów i zysków danego przedsiębiorstwa jak również obniżenie i ograniczenie kosztów badań marketingowych. Pozwala na stworzenie silnej, rozpoznawalnej i cenionej marki na rynku oraz niepowtarzalnego wizerunku firmy. Umożliwia stworzenie bazy danych klientów według określonych kryteriów takich jak: wiek, płeć, zainteresowania, potrzeby, przyzwyczajenia czy preferencje zakupowe, dzięki czemu właściciele mają możliwość kontrolowania na bieżąco zmian zachodzących w społeczeństwie oraz dostosowania produktów i usług do poszczególnych grup.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Oznaczone pola są wymagane. *

*

Scroll To Top